Google Adwords Kalite Puanı

Google Adwords Kalite Puanı Nedir ? Ne İşe Yarar. Kalite Puanını Arttırmak İçin Neler Yapılmalı.. Hepsi Bu Makalemizde

Google Adwords Kalite Puanı

Google Adwords Kalite Puanı sitelerinize google reklamı verirken google ın uyguladığı bir pr ( page rank ) deÄŸeridir. 10 üzerinden sayfanıza üç kategoride puan verir.. 

1 - Beklenen Tıklama Oranı

2 - Reklam Alaka Düzeyi

3 - Açılış Sayfası Deneyimi

Google bu 3 baÅŸlıkta sitenizin ne kadar baÅŸarılı olduÄŸunun bir ortalamasını alarak size 10 üzerinden deÄŸer biçer.. Bu deÄŸer ne kadar yüksekse reklamınız daha az bütçe ile o kadar öne çıkar, ne kadar düşükse reklamınız daha fazla bütçelerle geriye doÄŸru atılır.. 

Peki Bu baÅŸlıkları biraz açacak olursak : 

1 - Beklenen tıklama oranı : Google aramalarında reklamlarınız gösterildiÄŸinde bu reklamları gören kullanıcıların reklam metinlerinize olan ilgisini gösterir desek doÄŸru bir tabir olacaktır.. reklam metinleriniz görünen url niz ne kadar çekici geliyor ve gören kullanıcıların kaçı sizin reklamınıza tıklıyor.. Bu deÄŸer ölçümüdür.. Google adwords ve Search konsolda TO ÅŸeklinde yazar ve yüzdelik bir deÄŸer gösterilir.. Bu deÄŸer düşükse reklam metinlerinizi yada görünen url kısımlarını deÄŸiÅŸtirerek iÅŸe baÅŸlayabilirsiniz.. 

2 - Reklam alaka düzeyi : Bu baÅŸlık hem reklam metninizi hem reklam anahtar kelimenizi hemde sitenizi ilgilendiren bir durumdur.. Google bu ölçümde ÅŸuna dikkat eder : Reklam metinleriniz ve url niz ile anahtar kelimenizin uyumu..  Bu kalite puanını arttırmak için tek reklam grubunda tüm anahtar kelimelerinize yer vermek yerine.. her anahtar kelime grubunuza yönelik reklam grubu oluÅŸturmanız olacaktır.

3 - Açılış Sayfası Deneyimi : Buda reklam verdiÄŸiniz anahtar kelimeye tıklayan insanların sitenizde ne kadar kaldığı ve aramayı bitirip bitirmediÄŸine dair puanlama tipidir.. ÖrneÄŸin web tasarım diye arama yapan kullanıcının sitemize girdikten sonra aramayı bitirmesi sonuca ulaşıldığı anlamı taşırken, erkenden siteden çıkıp baÅŸka sayfaları kontrol etmesi anahtar kelimenin sitede karşılığının olmadığı anlamını taşır.. Bu puanı yükseltmek için sitenizde olmayan içeriklere anahtar kelime oluÅŸturup reklam VERMEMELİSİNİZ.. 

Umarım Kaliteli ve Basit Bir Anlatım SunmuÅŸuzdur.. 

Google Adwords Kalite Puanı Hakkında Yorumlar

Bu Sayfaya Henüz Yorum Yazılmamış

Yorum Yaz

Benzer Konular

SSL Sertifikası ve Seo Uyumu
  • 26 / 10
    2019
İstanbul ve Google Seo  Neden Önemli ?
  • 11 / 07
    2018
Web Tasarım Çözümleri
  • 12 / 02
    2020
SEO UZMANI
  • 01 / 01
    2020
Web Dizayn - Template Seçimi
  • 29 / 08
    2019
Hazır Web Siteleri
  • 13 / 03
    2020
Veri sorumlusu sıfatıyla tarafımızca toplanan, saklanan ve işlenen kişisel verileriniz için KVKK'nın Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlüğü başlıklı 10.maddesi uyarınca faaliyette bulunmaktayız. Detaylar
Whatsapp Hızlı Mesaj
ARA