Google Adwords Kalite Puanı

Google Adwords Kalite Puanı Nedir ? Ne İşe Yarar. Kalite Puanını Arttırmak İçin Neler Yapılmalı.. Hepsi Bu Makalemizde

Google Adwords Kalite Puanı

Google Adwords Kalite Puanı sitelerinize google reklamı verirken google ın uyguladığı bir pr ( page rank ) değeridir. 10 üzerinden sayfanıza üç kategoride puan verir.. 

1 - Beklenen Tıklama Oranı

2 - Reklam Alaka Düzeyi

3 - Açılış Sayfası Deneyimi

Google bu 3 başlıkta sitenizin ne kadar başarılı olduğunun bir ortalamasını alarak size 10 üzerinden değer biçer.. Bu değer ne kadar yüksekse reklamınız daha az bütçe ile o kadar öne çıkar, ne kadar düşükse reklamınız daha fazla bütçelerle geriye doğru atılır.. 

Peki Bu başlıkları biraz açacak olursak : 

1 - Beklenen tıklama oranı : Google aramalarında reklamlarınız gösterildiğinde bu reklamları gören kullanıcıların reklam metinlerinize olan ilgisini gösterir desek doğru bir tabir olacaktır.. reklam metinleriniz görünen url niz ne kadar çekici geliyor ve gören kullanıcıların kaçı sizin reklamınıza tıklıyor.. Bu değer ölçümüdür.. Google adwords ve Search konsolda TO şeklinde yazar ve yüzdelik bir değer gösterilir.. Bu değer düşükse reklam metinlerinizi yada görünen url kısımlarını değiştirerek işe başlayabilirsiniz.. 

2 - Reklam alaka düzeyi : Bu başlık hem reklam metninizi hem reklam anahtar kelimenizi hemde sitenizi ilgilendiren bir durumdur.. Google bu ölçümde şuna dikkat eder : Reklam metinleriniz ve url niz ile anahtar kelimenizin uyumu..  Bu kalite puanını arttırmak için tek reklam grubunda tüm anahtar kelimelerinize yer vermek yerine.. her anahtar kelime grubunuza yönelik reklam grubu oluşturmanız olacaktır.

3 - Açılış Sayfası Deneyimi : Buda reklam verdiğiniz anahtar kelimeye tıklayan insanların sitenizde ne kadar kaldığı ve aramayı bitirip bitirmediğine dair puanlama tipidir.. Örneğin web tasarım diye arama yapan kullanıcının sitemize girdikten sonra aramayı bitirmesi sonuca ulaşıldığı anlamı taşırken, erkenden siteden çıkıp başka sayfaları kontrol etmesi anahtar kelimenin sitede karşılığının olmadığı anlamını taşır.. Bu puanı yükseltmek için sitenizde olmayan içeriklere anahtar kelime oluşturup reklam VERMEMELİSİNİZ.. 

Umarım Kaliteli ve Basit Bir Anlatım Sunmuşuzdur.. 

Google Adwords Kalite Puanı Hakkında Yorumlar

Bu Sayfaya Henüz Yorum Yazılmamış

Yorum Yaz

Benzer Konular

Google Adwords Kalite Puanı
  • 31 / 05
    2018
İstanbul ve Google Seo  Neden Önemli ?
  • 11 / 07
    2018
Ucuz Web Sitesi veya Uygun Fiyatlı Web Site Ne Demek
  • 11 / 07
    2018
Domain Yaşı ve Google Seo
  • 11 / 07
    2018
Seo Uyumlu Web Tasarım, Seo Uyumlu Web Sitesi
  • 16 / 07
    2018
Seo Web Tasarım
  • 11 / 07
    2018
Veri sorumlusu sıfatıyla tarafımızca toplanan, saklanan ve işlenen kişisel verileriniz için KVKK'nın Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlüğü başlıklı 10.maddesi uyarınca faaliyette bulunmaktayız. Detaylar
ARA