Grafik Tasarım

Grafik Tasarım, Kullanıcı Deneyimini Görsel Olarak Kalıplamakla ilgilidir
Grafik tasarım, Mısır hiyerogliflerinden en az 17.000 yıllık mağara resimlerine kadar uzanan eski bir zanaattır. 1920'lerin baskı endüstrisinde ortaya çıkan bir terim. Logo oluşturma dahil bir dizi faaliyeti kapsamaya devam ediyor. Bu anlamda grafik tasarım, estetik çekicilik ve pazarlamayla ilgilidir. Grafik tasarımcılar görüntüleri, renkleri ve tipografiyi kullanarak izleyicileri cezbeder. Bununla birlikte, çalışan grafik tasarımcılarıkullanıcı deneyimi (UX) tasarımıinsan merkezli bir yaklaşımla , örneğin görüntü konumları ve yazı tipi ile ilgili üslup seçimlerini gerekçelendirmelidir . Bu, odaklanmanız ve aramanız gerektiği anlamına gelir.empati kurmak en çok ile — belirli kullanıcılarınızla, en üst düzeye çıkaran güzel görünümlü tasarımlar oluştururken kullanılabilirlik. Estetik bir amaca hizmet etmelidir - UX tasarımında sanat uğruna sanat yaratmayız. Bu nedenle, grafik tasarımcılargörsel tasarım. UX için tasarım yaparken şunları yapmalısınız:

Sağlamak için interaktif tasarımlarınızın bilgi mimarisini göz önünde bulundurun.ulaşılabilirlik kullanıcılar için.
Kullanıcıların görsel işleme yetenekleri de dahil olmak üzere tüm kullanıcı deneyimini dikkate alan işler oluşturmak için grafik tasarım becerilerinden yararlanın .
Örneğin, aksi halde memnun edici bir mobil uygulama, kullanıcılara ihtiyaç duydukları şeyi birkaç parmak tıklamayla sunamazsa, tasarımcısı / tasarımcıları grafik tasarım ile kullanıcı deneyimini bir araya getirmeyi başaramamış olacaktır. UX'te grafik tasarımın kapsamı, kullanıcıların oldukça zevkli, anlamlı ve kullanışlı bulduğu güzel tasarımların oluşturulmasını kapsar .
"Tasarım, bir soruna çözümdür. Sanat, bir soruna sorudur. "

Grafik Tasarım Duygusal Tasarımdır
Dijital çağda çalışmak, etkileşimli yazılımla tasarım yapmanız gerektiği anlamına gelse de, grafik tasarım hala çok eski ilkeler etrafında dönüyor. Kullanıcılarla ilk bakışta doğru akoru tutturmanız çok önemlidir; bu nedenle, grafik tasarımınduygusal tasarım. Bir grafik tasarımcı olarak, renk teorisi ve doğru renk düzeni seçiminin ne kadar hayati olduğu konusunda sağlam bir anlayışa sahip olmalısınız . Renk seçenekleri sadece kuruluşu değil (örneğin mavi takım bankacılığı) aynı zamanda kullanıcıların beklentilerini de yansıtmalıdır (örneğin uyarılar için kırmızı; bildirimler için yeşil). Öğelerin tonla nasıl eşleştiğini göz önünde bulundurarak tasarlamalısınız (örneğin, heyecan veya mutluluk için sans-serif yazı tipleri). Ayrıca genel etki için tasarlamanız gerekirve örneğin bir açılış sayfasından bir harekete geçirme ifadesine kadar onları yönlendirirken kullanıcıların duygularını nasıl şekillendirdiğinizi not edin. Genellikle, grafik tasarımcılar daha küçük ekranlar için hareket tasarımına dahil olurlar. Çalışmalarının estetiğinin kullanıcılarının beklentilerini nasıl karşıladığını dikkatle izleyecekler. Kullanıcıların ihtiyaçlarını ve zihniyetlerini önceden tahmin ederek tasarımlarının kullanılabilirliğini akıcı, kesintisiz bir deneyim içinde geliştirebilirler. Kullanıcı psikolojisi göz önünde bulundurularak, bazı özellikle ağır grafik tasarım hususlarına, yani aşağıdakilere odaklanmak önemlidir:

Simetri ve Denge (simetri türleri dahil )
Akış
Tekrarlama
Desen
Altın Oran (yani 1: 1.618'lik oranlar)
Üçte Bir Kuralı (yani, kullanıcıların gözleri iyi düzeni nasıl tanır)
Tipografi (yazı tipi seçiminden başlık ağırlığına kadar her şeyi kapsar)
İzleyici Kültürü (renk kullanımına ilişkin - örneğin bir uyarı olarak kırmızı veya bazı Doğu kültürlerinde iyi bir şans işareti olarak - ve okuma düzeni: örneğin Batı kültürlerinde soldan sağa)
Genel olarak, göreviniz - grafik tasarım UX ve UI tasarımı—Bilgiyi uyumlu bir şekilde göstermektir . Sen gerektiğini Elinde o güzellik ve kullanılabilirlik go eli sağlamak ve dolayısıyla tasarım ihtiyatlı kullanıcılara kuruluşunuzun ideallerini taşıyabilir. Güvenilir bir görsel varlık oluşturduğunuzda, kullanıcılara ne yapmak istediklerini bildiğinizi ima edersiniz - sadece kullanıcılarınızın onları bulmayı beklediği estetik açıdan hoş unsurlar düzenlediğiniz veya yollarını sezmelerine yardımcı olduğunuz için değil, aynı zamanda çünkü tasarımlarınızın sergilediği değerler onlarınkini de yansıtıyor. Görsel içeriğiniz tasarımınızın kaderini hızlı bir şekilde belirleyecektir, bu nedenle kullanıcıları erteleyebilecek en ufak bir tetikleyiciyi gözden kaçırmadığınızdan emin olun.
Pazarlama ve reklamcılık grafik tasarımı


Çoğu insan grafik tasarımı düşündüğünde, pazarlama ve reklamcılık için oluşturulmuş tasarımları düşünür.

Şirketler, hedef kitlelerinin karar verme sürecinden yararlanmak için başarılı pazarlama çabalarına bağlıdır. Harika pazarlama, insanları bir ürün, hizmet veya marka hakkında sahip oldukları istek, ihtiyaç, farkındalık ve memnuniyete göre meşgul eder. İnsanlar görsel içeriği her zaman daha ilgi çekici bulacağından, grafik tasarım kuruluşların daha etkili tanıtım yapmalarına ve iletişim kurmalarına yardımcı olur . 

Pazarlama tasarımcıları, pazarlama stratejileri için varlıklar oluşturmak üzere şirket sahipleri, yöneticiler, yöneticiler veya pazarlama uzmanları ile birlikte çalışır. Tek başlarına veya şirket içi veya yaratıcı bir ekibin parçası olarak çalışabilirler. Tasarımcılar, belirli bir medya türünde (örneğin araç kaplamaları veya dergi reklamları) uzmanlaşabilir veya baskı, dijital ve ötesi için geniş bir teminat yelpazesi oluşturabilir. Geleneksel olarak baskı merkezli olsa da, bu tür tasarım, özellikle içerik pazarlaması ve dijital reklamcılıkta kullanılmak üzere daha fazla dijital varlık içerecek şekilde büyümüştür .

Yaptığımız İşler
Kartpostallar ve el ilanları
Dergi ve gazete ilanları
Posterler, afişler ve reklam panoları
Broşürler (basılı ve dijital)
Tabela ve ticaret fuarı vitrinleri
E-posta pazarlama şablonları
Menüler
Sosyal medya reklamları, afişler ve grafikler
Banner ve yeniden hedefleme reklamları
Web siteleri ve bloglar için görseller
Katalog Tasarımı
Pazarlama tasarımcılarının mükemmel iletişim, problem çözme ve zaman yönetimi becerilerine ihtiyacı vardır. Birkaç grafik tasarım, düzen ve sunum uygulamasında uzman olmanın yanı sıra, baskı ve çevrimiçi ortamlar için üretime de aşina olmaları gerekir. Bu alandaki giriş seviyesi pozisyonlar, yeni tasarımcıların süreçleri öğrenmeleri ve değerli beceriler ve deneyimler kazanmaları için harika bir yoldur.

Kullanıcı arayüzü grafik tasarımı


Bir kullanıcı arayüzü (UI), bir kullanıcının bir cihaz veya uygulama ile nasıl etkileşim kurduğudur. UI tasarımı, arayüzlerin kullanımını kolaylaştırmak ve kullanıcı dostu bir deneyim sağlamak için tasarlama sürecidir.

Bir kullanıcı arayüzü, bir kullanıcının etkileşimde bulunduğu her şeyi (ekran, klavye ve fare) içerir, ancak grafik tasarım bağlamında, kullanıcı arayüzü tasarımı, kullanıcının görsel deneyimine ve düğmeler, menüler, mikro gibi ekran grafik öğelerinin tasarımına odaklanır. etkileşimler ve daha fazlası. Estetik çekiciliği teknik işlevsellikle dengelemek bir UI tasarımcısının işidir.
 Ambalaj grafik tasarımı


Çoğu ürün, onları korumak ve depolama, dağıtım ve satış için hazırlamak için bir tür ambalaj gerektirir. Ancak ambalaj tasarımı tüketicilerle de doğrudan iletişim kurabilir ve bu da onu son derece değerli bir pazarlama aracı yapar. Her kutu, şişe ve çanta, her kutu, kap veya teneke kutu bir markanın hikayesini anlatan bir şanstır.

Hareketli grafik tasarım


Basitçe ifade etmek gerekirse, hareketli grafikler hareketli grafiklerdir. Bu, çevrimiçi medyada, televizyonda ve filmde kullanılan animasyon, ses, tipografi, görüntü, video ve diğer efektleri içerebilir. Teknolojinin gelişmesi ve video içeriğinin kral olmasıyla son yıllarda medyanın popülerliği hızla arttı.

"Hareketli grafik tasarımcısı", tasarımcılar için biraz yeni bir uzmanlık alanıdır. Resmi olarak TV ve film için ayrılmış olan teknolojik gelişmeler, üretim süresini ve maliyetlerini azaltarak sanat formunu daha erişilebilir ve uygun maliyetli hale getirdi. Şimdi, hareketli grafikler en yeni tasarım türlerinden biridir ve her türden yeni alan ve fırsat yaratan tüm dijital platformlarda bulunabilir.

Hareketli grafik tasarım örnekleri
Başlık dizileri ve bitiş jeneriği
Reklamlar
Animasyonlu logolar
Fragmanlar
Sunumlar
Tanıtım videoları
Eğitim videoları
Web siteleri
Uygulamalar
Video oyunları
Afişler
GIF'ler
Çevresel grafik tasarım


Çevresel grafik tasarım, mekanları daha akılda kalıcı, ilginç, bilgilendirici veya gezinmeyi daha kolay hale getirerek genel deneyimlerini iyileştirmek için insanları yerlere görsel olarak bağlar. Çevresel tasarım geniş bir tasarım türüdür, işte bazı örnekler:

Çevresel grafik tasarım örnekleri
Tabela
Duvar resimleri
Müze sergileri
Office markası
Toplu taşıma navigasyonu
Perakende mağaza iç mekanları
Stadyum markası
Etkinlik ve konferans alanları
Yön bulma, insanların nerede olduklarını ve nereye gitmeleri gerektiğini belirlemelerine yardımcı olan stratejik işaretler, önemli noktalar ve görsel ipuçlarından oluşan belirli bir çevresel grafik tasarım türüdür.
Çevresel grafik tasarım, grafik, mimari, iç mekan, peyzaj ve endüstriyel tasarımı birleştiren çok disiplinli bir uygulamadır. Tasarımcılar, tasarımlarını planlamak ve uygulamak için bu alanlardan herhangi bir sayıdaki insanlarla işbirliği yapar. Bu nedenle, tasarımcılar tipik olarak hem grafik tasarım hem de mimarlık konusunda eğitim ve deneyime sahiptir. Endüstriyel tasarım kavramlarına aşina olmalı ve mimari planları okuyup çizebilmelidirler.
Geleneksel olarak, çevresel grafik tasarımı statik baskı parçaları üretmiştir  , ancak dijital etkileşimli ekranlar, daha ilgi çekici bir deneyim yaratmanın bir yolu olarak popülerlik kazanmaya devam etmektedir.
Grafik tasarım için sanat ve illüstrasyon

Grafik sanat ve illüstrasyon, genellikle grafik tasarımla aynı şey olarak görülür, ancak her biri çok farklıdır. Tasarımcılar iletişim kurmak ve sorunları çözmek için kompozisyonlar yaratır, grafik sanatçılar ve illüstratörler orijinal sanat eserleri oluşturur. Sanatı, güzel sanatlardan dekorasyona ve hikaye anlatımı illüstrasyonlarına kadar çeşitli biçimler alır.

Grafik sanatı ve illüstrasyon teknik olarak grafik tasarım türleri olmasa da, grafik tasarım bağlamında ticari kullanım için o kadar çok şey yaratılmıştır ki, diğerleri olmadan birinden bahsedemezsiniz.
Grafik tasarım için sanat ve illüstrasyon örnekleri
T-shirt tasarımı
Tekstil için grafik desenler
Hareket grafikleri
Hazır fotoğraflar
Çizgi romanlar
Video oyunları
Web siteleri
Çizgiromanlar
Albüm sanatı
Kitap kapakları
Resimli kitaplar
İnfografikler
Teknik resim
Konsept sanatı
Grafik sanatçılar, tüm grafik tasarım türlerinde yazarlar, editörler, yöneticiler, pazarlamacılar ve sanat yönetmenleri ile işbirliği yaparken çalışmalarını oluşturmak için medya ve tekniklerin herhangi bir kombinasyonunu kullanır. Genellikle güzel sanatlar, animasyon veya mimaride temelleri olur. Çakışan beceriler ve uygulamalar, aynı zamanda grafik sanatçısı ve illüstratör olarak da çalışan grafik tasarımcıları bulmayı mümkün kılar (ve bunun tersi de geçerlidir). 
İş için doğru grafik tasarım türlerini kullanın
Grafik tasarım sürekli büyüyen bir alandır ve uzman ve yetenekli tasarımcılara olan talep artmaktadır. Bir tasarım işi üstlenecek doğru kişiyi ararken, farklı grafik tasarım türlerini bilmek, ihtiyacınız olan uzmanı belirlemenize yardımcı olacaktır.

Grafik Tasarım Hakkında Yorumlar

Bu Sayfaya Henüz Yorum Yazılmamış

Yorum Yaz

Benzer Konular

Seo Uyumlu Web Tasarım, Seo Uyumlu Web Sitesi
  • 16 / 07
    2018
Hazır Web Siteleri
  • 13 / 03
    2020
Web Sitesi Yapan Firmalar
  • 11 / 07
    2018
Google Seo ve Web Dizayn Güvenli Firma
  • 01 / 01
    2020
SEO UZMANI
  • 01 / 01
    2020
SSL Sertifikası ve Seo Uyumu
  • 26 / 10
    2019
Veri sorumlusu sıfatıyla tarafımızca toplanan, saklanan ve işlenen kişisel verileriniz için KVKK'nın Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlüğü başlıklı 10.maddesi uyarınca faaliyette bulunmaktayız. Detaylar
Whatsapp Hızlı Mesaj
ARA