Logo Tasarımı / Grafik Tasarım

İyi bir kurumsal tasarım logosu yapan nedir?
Harika bir logo dünyaya neyi temsil ettiğinizi gösterir, insanların markanızı hatırlamasını sağlar ve potansiyel müşterilerin ürününüzün kendileri için doğru olup olmadığını anlamalarına yardımcı olur. Logolar tüm bunları renk, şekil ve diğer tasarım öğeleriyle iletir. Kurumsal tasarım logonuzun markanızın hikayesini anlatmasını nasıl sağlayacağınızı öğrenin.

2. Kelime işaretleri (veya logolar)
Harf işaretine benzer şekilde, bir kelime işareti veya logo, yalnızca bir işletmenin adına odaklanan yazı tipi tabanlı bir logodur. Visa ve Coca-Cola'yı düşünün. Bir şirketin kısa ve öz bir adı olduğunda Wordmark logoları gerçekten iyi çalışır. Google'ın logosu bunun harika bir örneğidir. İsmin kendisi akılda kalıcı ve akılda kalıcı olduğundan, güçlü tipografi ile birleştirildiğinde logo güçlü marka tanınırlığı oluşturmaya yardımcı olur.

Doğru logo renklerini seçmek, işletmenizin güçlü yönlerini vurgulayabilir ve doğru müşterileri çekmenize yardımcı olabilir. Ve tahmin edebileceğiniz gibi, yanlış kombinasyon ters etkiye sahip olabilir.

Lennart Jaspers illüstrasyon
E · the · re · al " tarafından tasarlanmış serebral logo tasarımı
Renklerin duygularımızı ve davranışlarımızı etkilediğini söyleyen renk psikolojisini herkes duymuştur . Sarı neşelidir (çünkü güneş parlak ve sarıdır!) Ve yeşil sakinleştiricidir (çimenlere uzanmak ve bir demet yaprağa bakmak gibi huzurludur). Ancak bu logo rengi “kuralları” iş dünyasında ve markalaşmada gerçekten bir şey ifade ediyor mu?

Araştırmacılar Lauren Labrecque ve George Milne bu soruya içine baktı ve buldum bazı renkler tüketiciler üzerinde ölçülebilir bir etkiye sahip ve diğerleri yok. Yani evet, sarı, markanızın genç ve ulaşılabilir görünmesini sağlar, ancak yeşil bir logo, doğal olarak müşterilerin markanızın huzurlu olduğunu düşünmesini sağlamaz. Araştırmalarını (ve diğerlerinin), potansiyel müşterilere gerçekte hangi logo renklerinin söylediği konusunda kesin bir liste oluşturmak için kullandık. Öğrenmek için okumaya devam edin:

Kurumsal Logo Tasarım
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir iş logosuyla markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı harika iş logoları örnekleri topladık. İlham alın ve bugün mükemmel iş logosu tasarımını planlamaya başlayın .

Emlak Firmaları Logo Tasarım
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir emlak logosu ile markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı harika emlak logoları örnekleri topladık. İlham alın ve bugün mükemmel emlak logo tasarımını planlamaya başlayın .

Mimar Büroları Logo Tasarımları
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir mimari logoyla markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı şaşırtıcı mimari logo örnekleri topladık. İlham alın ve bugün mükemmel mimari logo tasarımını planlamaya başlayın .

Avukatlar İçin Logo Tasarım
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir avukat logosu ile markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı harika avukat logosu örnekleri topladık. İlham alın ve mükemmel avukat logosu tasarımını bugün planlamaya başlayın .

Danışmanlık Firmaları İçin Logo Tasarımları
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir danışmanlık logosu ile markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı harika danışmanlık logoları örnekleri topladık. İlham alın ve bugün mükemmel danışmanlık logo tasarımını planlamaya başlayın .

Şirket Logoları
Rekabette öne çıkan harika bir şirket logosu istiyorsanız, profesyonel bir tasarımcıyla çalışın. Vizyonunuzu hayata geçirmek için bir tasarımcı bulun ve işe alın veya bir tasarım yarışmasına ev sahipliği yapın ve dünyanın dört bir yanındaki tasarımcılardan fikir alın.

E-Ticaret Firmaları İçin Logo Tasarım
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir pazarlama logosuyla markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı harika pazarlama logoları örnekleri topladık. İlham alın ve bugün mükemmel pazarlama logosu tasarımını planlamaya başlayın .

Sigorta Şirketleri İçin Logo Tasarım
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir sigorta logosu ile markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı harika sigorta logosu örnekleri topladık. İlham alın ve bugün mükemmel sigorta logo tasarımını planlamaya başlayın .

Marka logoları
Profesyonel bir tasarımcı tarafından yalnızca sizin için tasarlanmış özel bir marka logosuyla markanızın kişiliğini gösterin. Fikirlere mi ihtiyacınız var? Küresel tasarımcı topluluğumuzdan bazı harika marka logosu örnekleri topladık. İlham alın ve bugün mükemmel marka logo tasarımını planlamaya başlayın .
Rekabette öne çıkan harika bir marka logosu istiyorsanız, profesyonel bir tasarımcıyla çalışın. Vizyonunuzu hayata geçirmek için bir tasarımcı bulun ve işe alın veya bir tasarım yarışmasına ev sahipliği yapın ve dünyanın dört bir yanındaki tasarımcılardan fikir alın.
Harika bir logo dünyaya neyi temsil ettiğinizi gösterir, insanların markanızı hatırlamasını sağlar ve potansiyel müşterilerin ürününüzün kendileri için doğru olup olmadığını anlamalarına yardımcı olur. Logolar tüm bunları renk, şekil ve diğer tasarım öğeleriyle iletir. Marka logonuzun markanızın hikayesini anlatmasını nasıl sağlayacağınızı öğrenin.

Hangi logo renkleri ne anlama geliyor?
Logo rengi anlamlarının geldiği yer
Logo rengi nasıl seçilir
Kültür logo renginin anlamını nasıl etkiler?
Rekabette öne çıkmak için ne yapabilirsiniz?
Kırmızı logolar
Kırmızı, heyecan, tutku ve öfkenin evrensel işaretidir. Dikkat çeker ve kalabalığın arasından sıyrılmanızı sağlar. Markanız gürültülü, eğlenceli, genç mi yoksa modern mi? Kırmızı düşünün. Daha olgun mu, klasik mi yoksa ciddi mi? Kırmızı sana göre olmayabilir.
Kırmızı, bebeklerin görebileceği ilk renktir (siyah ve beyazın yanı sıra). Bilim adamları, insanların kırmızıyı diğer renklerden daha iyi görme yeteneğini geliştirdiğini, çünkü ağaçlarda büyüyen meyveleri daha kolay tanımlamamıza izin verdiğini düşünüyor . Aynı zamanda güçlü bir evrimsel anlam geliştirdi : Duygusal olduklarında (öfke veya tutkuyla) insan yüzleri kırmızıya döner. Bu nedenle bugün bu rengi aşk, seks, öfke ve tutku dahil olmak üzere yüksek duygularla ilişkilendiriyoruz. Ve tam olarak bir duygu olmasa da, kırmızının iştahı uyandırdığı da gösterilmiştir (bu yüzden birçok yemek ve restoran logosunda görüyorsunuz).

İster tek başına ister vurgu rengi olarak kullanılsın, kırmızı bir logo rengi için güçlü bir seçimdir.
Turuncu logolar
Turuncu, canlandırıcı, eğlenceli bir renktir. Kalabalıktan sıyrılmak için turuncuya gidin. Kırmızıdan daha az kullanılır, ancak yine de enerjik bir etkiye sahiptir. Portakal tüketicilere bu özellikleri çağrıştırmadığından, markanız lüks, kadınsı veya ciddi görünmeye çalışıyorsa turuncuyu kullanırken dikkatli olun.
Turuncu, İngilizceye eklenen en yeni renk kelimelerinden biriydi ( aslında eski İngilizcede "sarı-kırmızı" olarak biliniyordu; turuncu kelimesi , turuncu meyve Akdeniz'den ithal edildiğinde Fransızcadan benimsendi.
Sarı ve kırmızının bir kombinasyonu olan turuncu, bu ana rengin her ikisinin de özelliklerini alır. Turuncu, değişimle ilişkilendirilir (sonbahar yapraklarını veya gün doğumunda / günbatımında turuncu gökyüzünü düşünün) ve kendilerini biraz farklı görmeyi seven markalar tarafından sıklıkla kullanılır.
Sarı logolar
Sarı logolar erişilebilir, güneş ışıltısı dostluğunu yansıtır. Sarı neşelendirir ve markanız uygun fiyatlı, genç bir enerji yayar. Öte yandan, çoğu tüketici sarıyı olgunluk veya lüks markalarla ilişkilendirmez, bu nedenle işinizin böyle görünmesini istiyorsanız iki kez düşünün.
Sarı, eksiltici renk sistemlerinde birincil renktir ve insanların karıştırabildiği ilk boya renklerinden biriydi . Pek çok kültürel birliği vardır (altın, buğday ve mısır tarlaları, güneş ışığı vb.) Ve çok çeşitli renklerden biridir. Yumuşak, parlak sarı açık ve tazedir, derin bir altının daha fazla ağırlık ve tarih barındırdığı yerde.
Yeşil logolar
Çok yönlülükte son nokta olan araştırmalar, yeşilin birçok marka kişilik özelliği ile bağlantılı olmadığını, ancak güçlü kültürel ilişkilere sahip olduğunu gösteriyor. Bu, yeşili hemen hemen her tür iş için kullanabileceğiniz anlamına gelir.
Bitkiler yeşil olduğundan (ve uzun bir kıştan sonra hayata döndüklerinden), birçok insan yeşilin büyümenin veya yeni yaşamın rengi olduğunu söyler ve orta yaşlarda hamile kadınlar neredeyse her zaman yeşil renklerle boyanırdı . Ancak tarihsel olarak ve farklı kültürlerde yeşil bir ölüm rengi olmuştur. (Aslında, 18. yüzyılda yaratılan popüler bir yeşil boya arsenik içeriyordu ve kelimenin tam anlamıyla insanları öldürdü. Bazıları , duvarları yeşil boyalı duvar kağıdıyla kaplı Napolyon Bonapart'ın ölümünden kısmen sorumlu olabileceğini iddia etti ).

ABD'de yeşili parayla ilişkilendiririz çünkü dolarlar yeşildir, ancak bu ilişkinin diğer kültürlerde geçerli olmayacağını unutmayın. Bütün bunlar ne anlama geliyor? Yeşil hemen hemen her marka için işe yarayabilir. Ton, gölge, logo şekli ve yazı tipi seçiminizle anlam oluşturun .
Mavi logolar
Mavi, güvenilirliği ve olgunluğu sembolize eder. Ciddiye alınmak istiyorsanız markanız için kullanmalısınız. Yine de akılda tutulması gereken bir şey, klasik renk kralı olduğu için mavi, tüm logoların yarısından fazlasında görünür. Markanız için mavi kullanıyorsanız, öne çıkmanın bir yolunu bulmanız gerekecek!
İronik bir şekilde, bugün popülerliği ve ana renk olduğu gerçeği göz önüne alındığında, insanlar tarafından adlandırılacak daha yeni renklerden biridir: eski insanlar (Yunanca, Çince, Japonca ve İbranice) mavi renk için bir isim vermemişti . Neredeyse her dilde görünen son renkli sözcüklerden biridir. Aslında bugün Namibya'da mavi için bir kelimesi olmayan bir kabile var.

Tüm söylenenler, klasik bir güven yaymak veya markanıza güven sağlamak istiyorsanız, markanız için maviyi seçin. (Namibya'da değilseniz!) Yemek servisindeyseniz maviye karşı dikkatli olun (sözde iştahı bastırır ). Maviyi seviyorsanız ve daha eğlenceli olmak istiyorsanız, renk çarkının turkuaz tarafında daha açık bir mavi seçtiğinizden emin olun.
Mor logolar
Mor, gökkuşağının lüksleştiği yerdir. Aynı anda hem modern hem de akıllıca görünmek için mor kullanın. Orada da bir parça kadınlık var.
Mor muhtemelen lüks çağrışımlarını alıyor çünkü tarihsel olarak mor boya çok pahalıydı, bu nedenle renk yalnızca çok zenginler tarafından giyiliyordu. Morla ilgili ilginç bir şey, lüks ve zenginlikle ilişkilendirilirken aşırı ciddi bir renk olarak görülmemesidir. Eğlenceli, pahalı bir projeniz mi var? Mor mükemmeldir. Uygun fiyatlı erkek kıyafetleri mi satıyorsunuz? Mor bir markayla zorlu bir savaşa gireceksiniz.
Pembe logolar
Modern, Batı toplumunda, hiçbir şey pembe kadar "kız gibi" demez. Ama bundan daha çok yönlü. Yumuşak bin yıllık pembeden neon macentaya, pembe bir markaya modern, genç ve lüks bir görünüm verebilir.

Pembe alışılmadık bir renktir. Yukarıda listelenen 6 rengin tümü, eksiltici renk sistemlerinde birincil veya ikincil renklerdir. Teorik olarak, pembe sadece açık kırmızıdır. Ancak açık mavi veya açık sarı için eşdeğer bir İngilizce kelimemiz yok. Aynı zamanda nispeten modern bir renkli kelimedir - İngilizceye yalnızca 17. yüzyılda girmiştir. Yani uzun renk tarihinde pembe hala çok genç ve havalı.
Pembe = kadınlığın iyi bilinen kültürel anlamı, giyim üreticileri çocuk kıyafetlerini cinsiyetlendirirlerse daha fazla para kazanabileceklerini fark ettiklerinde 1940'lardan önce yoktu. Ondan önce üniseks bir renkti ve lüksün doruğunu temsil ediyordu.
Kahverengi logolar
Brown sizin için ne yapabilir? Markanızın sağlam, erkeksi ve ciddi görünmesini sağlayın. Kahverengi, en az kullanılan logo rengidir, bu nedenle onu seçerseniz rakiplerinizden sıyrılacağınızdan emin olabilirsiniz. Ancak markanızın kadınsı görünmesini istiyorsanız kahverengiden kaçınmak isteyebilirsiniz.
Brown muhtemelen çok sık kullanılmıyor çünkü insanlar onu çürüme ve çürüme ile ilişkilendirmeyi öğrendiler . Ancak bu ilişki aşılabilir. Kahverengi aynı zamanda derin, zengin, doğal bir renktir (diğer tüm renklerin karıştırılmasıyla elde edilir). Bir markaya sağlam, doğal bir his vermek harika olabilir ve açık hava şirketleri veya doğal olarak kahverengi ürünler (kahve veya çikolata gibi) satan şirketler için harikadır. Aynı zamanda yaşlanmayı da temsil eder, bu nedenle genellikle eski, el yapımı bir his isteyen logo türleri tarafından kullanılır .
Siyah logolar
Siyah, yeni siyahtır. Şık, modern ve lüks görünmek mi istiyorsunuz? Siyah olma zamanı. Daha ziyade ekonomik ve uygun fiyatlı olmak mı? Karanlık taraftan uzak durun.
Siyah, turuncu ve mor gibi bir renk değildir. İnsanlar bu renkleri görürler çünkü onlar tanımlayıp ayırt edebileceğimiz belirli bir ışık dalga boyudur. Siyah ise ışığın olmamasıdır. Işık kadar eski bir şey için, siyah hala modern hissediyor. Sadelik neredeyse sarsıcıdır, tamamen siyah logolara lüks markaların yararlanabileceği bir gizem ve ayrıcalık hissi verir.
Gri logolar
Pek karanlık değil, pek açık değil. Gri, olgun, klasik ve ciddi olanın orta yoludur. Gizem eklemek için daha karanlık gidin. Daha erişilebilir olmak için daha hafif olun.Siyahta olduğu gibi, grinin keskin bir sadeliği vardır. Ancak daha yumuşak olduğu için, gri logolara klasik bir his veren daha sessiz, ciddi bir titreşim gerektirir.
Beyaz logolar
Beyaz, rengin olmamasıdır. Beyaz bir logonuz olabilir, ancak her zaman başka bir renkle (arka plan olarak) eşleştirilmelidir ve bu renk hakim olacaktır. Aksan olarak kullanıldığında veya daha açık hale getirmek için başka bir renge eklendiğinde beyaz, genç ve ekonomiktir. Ancak hemen hemen her marka için işe yarayabilir.
Logo rengi anlamları nereden geliyor?
-
Logo rengi anlamları bilim, sanat ve kültürün çarpışmasından gelir. Müşterilerinizin renklere ve renk kombinasyonlarına nasıl tepki vereceği 3 şeyden etkilenir: estetik, öğrenilmiş kültürel ilişkiler ve evrimsel programlama.
Estetik : Tıpkı müzik notaları gibi, bazı logo renk kombinasyonları iyi uyum sağlar, bazıları dikkat çeken gerginlik yaratır, bazıları ise çatışır ve müşteriyi kapatır. Temel renk teorisi , tüketicilerin yumuşak, çok benzer renk paletlerini ayarlayacaklarını ve kaotik, çelişkili renk düzenlemeleri karşısında bunalacaklarını açıklıyor.
Öğrenilen çağrışımlar : Zamanla, belirli renkleri belirli duygularla ilişkilendirmeyi öğrendik : Düğün günlerinde beyaz giyinen gelinleri saflığın bir sembolü olarak düşünün veya yas tutanların kasvetli bir olayı somutlaştırmak için siyah giyinmesini düşünün. Bununla birlikte, bu derneklerin çoğu tamamen kültüreldir : Hindistan'daki gelinler zengin, çok renkli sariler giyerler ve Güney Afrika'da kırmızı yasın rengidir.
Programlı çağrışımlar : Araştırmacılar, renk çağrışımlarımızdan en azından bazılarının evrimin sonucu olduğundan şüpheleniyor . Örneğin, çok az insan çürüyen ve muhtemelen kirlenmiş ürünlerle ilişkisi nedeniyle kahverengiyi favori renk olarak seçer . Öte yandan kırmızı, hem insanların hem de hayvanların durup dikkat çekmesine neden olan , yükseltilmiş, tutkulu duyguların evrensel bir işaretidir . 
Logo renk düzeninizi seçmeden önce, işletmenizin iletmesini en çok istediğiniz mesajı düşünün. Hangi erdemleri vurgulamak istersiniz? Hız, cesur yenilik, verimlilik, şefkat, sezgisellik?

Hedef müşterinize hitap eden marka kişilik özellikleri, logo renklerini seçerken önemli bir husustur. Tüketiciler bilinçli veya bilinçsiz olarak kişisel kimlikleriyle uyumlu ürünleri seçerler. Renkler, tüketicilerin ürünleri ve hizmetleri kategorize etmelerine, hangilerinin kendileri için olduğunu belirlemelerine ve dolayısıyla benzer ürünler arasında satın alma kararları vermelerine yardımcı olur.
Logo rengi nasıl seçilir
Marka kimliğinizin neyi temsil etmesini istediğinizi öğrendikten sonra , yukarıdaki renkler listesine göz atın ve hangisinin doğru mesajı iletmenize yardımcı olabileceğini belirleyin.
Logonuzun şekli işletmeniz hakkında çok şey söylüyor. Müşterilere arkadaş canlısı mı yoksa ciddi mi, bilimsel mi sanatsal mı, geleneksel mi yoksa son teknoloji mi olduğunuzu söyleyebilir. Tıpkı logo renkleri gibi logo şekillerinin de bir anlamı vardır ve bu makale onlar hakkında bilgi edinmenize yardımcı olmak için burada. Bir dahaki sefere bir logoya ihtiyacınız olduğunda, tam olarak hangi şekli kullanacağınızı bileceksiniz.

Forma girme zamanı!

Yumuşak, yuvarlak, organik şekiller
-
Bir arkadaşınızla yakalama oyunu oynuyor olsaydınız, size ne fırlatmasını tercih ederdiniz - keskin bir nesne mi yoksa yumuşak bir nesne mi? Cevap oldukça açık. Logolar size havada uçmak zorunda olmasa da, yine de benzer bir tepkiye neden olabilirler. Genel olarak yumuşak, yuvarlak ve organik şekiller keskin olanlardan daha az korkutucudur. Zararsız, arkadaş canlısı ve davetkar hissediyorlar. Bu bölümde, bu duyguların farklı iş türlerine nasıl uygulanabileceğine bakacağız.

Dairesel, eliptik ve oval logolar

Daireler , elipsler ve ovaller birçok değeri ve duyguyu tasvir edebilir. Yukarıdaki örneklerde bu şekillerin sakin çiftlik manzarasıyla nezaketi tasvir etmek için kullanıldığını görüyoruz; sevimli hayvan çizimleri ile hafif yürekli; görünüşte yaklaşılabilir bir iş adamının bir örneğini kullanan samimiyet; ve bir aile diş logosu için kapsayıcılık.
Dairelerin, elipslerin ve ovallerin yumuşak ve kademeli eğrileri genellikle daha nazik uygulamalara katkıda bulunurken, bu şekillerin aynı zamanda geleneksel, otantik ve hatta klasik niteliklere sahip endüstrilerde var olan rozetler ve pullar için de kullanılma geçmişi vardır. Yukarıdaki örnekler, bu şekillerin bir rozet veya damga tarzı logo oluşturmak için nasıl kullanılabileceğini göstermektedir.
Organik şekilli logolar
Tam olarak bir daire, bir elips veya bir oval değil, ama yumuşak ve yuvarlak gibi, peki bu nedir? Bunlara "organik" şekiller diyelim, çünkü bunlar doğanın doğal olarak oluşan şekillerini yakalıyorlar. Organik şekiller, matematiksel olarak mükemmel bir dairenin yapamayacağı yumuşak bulanık duyguları yaratmak için kullanılır. Özel bir yatırımcı için araziyi sembolize ediyorlar, kar amacı gütmeyen kuruluşlar için umut ve yardımseverliği tasvir ediyorlar ve soğuk preslenmiş bir meyve suyu şirketi için meyve suyu damlalarını temsil ediyorlar. İşletmenizin doğal veya dünya odaklı nitelikleri varsa, organik bir şekil kullanmayı düşünün!

Spiraller
Logo tasarımında daha az yaygın olsa da, spiraller ilginç ve kullanışlıdır. Hipnotize edici, merkezileşen veya akıcı hissedebilirler. Yukarıdaki örneklerde spiraller, bir kadın yaşam koçluğu işi için kabileciliği temsil etmek, bir pazarlama, strateji ve teknoloji şirketi için akışı ve stratejiyi temsil etmek ve ilham verici bir konuşmacı için kişisel iç gözlemi ve dönüşümü tasvir etmek için kullanılmıştır. Tanıdık geliyor mu? Spiral bir logo deneyin!

Keskin ve köşeli şekiller
-
Keskin ve köşeli şekiller genellikle yuvarlak yumuşak olanlardan daha korkutucu olsa da, bunlardan kaçınılmaması gerekir. Aslında, bu şekiller güç, zeka, istikrar veya sadece soğukkanlılığı iletmek için mükemmeldir! Bu bölümde, bu şekillerin işletmenizle nasıl ilişkili olabileceğine bir göz atacağız.

Kare ve üçgen logolar
Köşelerin varlığı, açısal şekilleri yumuşak şekillerden ayıran tanımlayıcı bir özelliktir. Köşeler, tanımı gereği keskin ve anidir. Bu, işletmeniz için ne anlama gelebilir? Hassasiyet, kararlılık, güvenilirlik. Yukarıdaki örneklerde, kareler ve üçgenler bir avukatlar ve bir pazarlama danışmanı için profesyonelliği temsil etmek, bir ev mobilya şirketi için istikrarı ve kontrolü temsil etmek ve kişisel bir logoda olgunluk ve zekayı göstermek için kullanılmıştır.
Kare logolar ve üçgen logolar da doğası gereği dairelerden daha "keskin" dir (kelime anlamı yoktur). Yukarıdaki örneklerde üçgenler, sürdürülebilir bir tekstil şirketi için alternatif bir yaşam tarzını tasvir etmek ve bir salona sert bir görünüm vermek için kullanılmıştır.

Karelerin ve üçgenlerin temsil edebileceği diğer bazı değerler güç, teknoloji ve şıklıktır.

Dikey çizgiler içeren logolar
Logoların aldığı bir başka biçim de çizgilerden oluşuyor. Dikey çizgiler, yerdeki bir kazık gibi güçlü ve sağlam bir his uyandırır. Yukarıdaki örneklerde, bir hanın üstünlüğünü ve gücünü temsil etmek ve bir ek şirket için gücü ve yükselişi temsil etmek için dikey çizgiler kullanılmıştır. Şirketiniz bu değerleri paylaşıyorsa, dikey çizgiler içeren bir logo iyi bir seçimdir.

Yatay çizgiler içeren logolar
Dikey çizgilerin aksine, yatay çizgiler topraklanır. Bir logonun sakin ve güvende hissetmesini sağlayabilirler. Yukarıdaki örnekte yatay çizgiler, Afrika'daki bilgi ve iletişim teknolojisi sektörlerini bir araya getiren bir şirket için iletişim ve sakinliği temsil etmek için kullanılmıştır.

Yatay çizgiler, bir teslimat şirketi için hızı ve hareketi temsil etmek için de kullanılabilir.

Kültürel logo şekilleri
-
Temel şekillerin dışında, haçlar , kalpler ve kurdeleler gibi belirli kültürel anlamları olan birçok şekil de görüyoruz .
Yukarıdaki örnek, sağlığı temsil etmek için bir çarpı kullanmıştır. Haçlar ayrıca dini logolarda da yaygın olarak görülür.

Arkadaşlık uygulamalarında kalplerin yaygın şekiller olması şaşırtıcı olmamalı. Kalpler ayrıca hayvan kurtarma, yemek mutfakları veya kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için de kullanılabilir - temelde duygularınız veya empatiniz üzerinde oynayan her şey.

Şeritler, farkındalığı belirtmek için uzun süredir kullanılmaktadır. Yukarıdaki örnek, özellikle göğüs kanserine dikkat çekmek için bir şerit kullanır.

Logonuzu şekillendirin
-
Logolar basit görüntülerdir, ancak çok fazla anlam içerirler. Sizinkini tasarlarken, göndermek istediğiniz mesajı hangi şekillerin ilettiğini düşündüğünüzden emin olun.

Logo tasarımı hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Nasıl logo tasarlayacağınızı öğrenin 

Yorum Yaz

Telefon Ara
whatsapp Yaz